NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras; ekonomik çalkantıların, tedarik zinciri aksaklıklarının, artan güç ve temel muhtaçlık eseri fiyatlarının karşısında, birçok markanın doğal olarak inovasyon konusunda geri durduğunu ve mevcut eser portföylerine odaklandığını söyledi.
Abdullah Aras “Şu anda Türkiye’de her yıl yaklaşık 25 bin yeni eser lansmanı yapılıyor lakin bunların yalnızca dörtte biri pazarda tutunabiliyor.2022’nin birinci altı ayına bakıldığında ise bu duruma dair, yani lansman ve pazara tutunabilme muvaffakiyetinde aşağı istikametli bir trend görüyoruz. BASES Çığır Açan İnovasyon Mükafatları, tüketicilerin bilhassa maksadına uygun ve faydalı inovasyonlara karşı ilgilerinin güçlü olduğunu gösterirken, yeni eser geliştirmelerinin ise üreticiler için dengeli bir büyüme stratejisi olmaya devam ettiğini kanıtlıyor. En son bilgilerimiz, global çapta alışveriş yapanların yalnızca bir kısmının (yüzde 6’sının) şu anda yeni eserlerden hoşlanmadığını gösteriyor. Süratli tüketim eserleri tüketicilerinin yüzde 94’ü bugün hala yeni şeyler denemeye açık” dedi.