Dijital Nefretle Uğraş Merkezi’nin yakın vakitli bir raporu, ABD seçimlerinin akabinde tüm dikkatleri üzerine çekti. Rapora nazaran Musk’ın bu sene içerisindeki paylaşımlarının en az yüzde 87’si doğruluk kontrollerinin aldatıcı olarak değerlendirdiği argümanları destekledi ve bu içerikler 1.7 milyar kişi tarafından görüntülendi.
Bununla birlikte yalnızca seçim devri boyunca tüm siyasi reklamların toplamından iki kat daha fazla görüntülenme aldı. Bu görüntülenmeler şayet reklam ile yapılsaydı maliyeti yaklaşık 24 milyon dolar kıymetine denk geliyor.
TRUMP YANLISI İÇERİKLER ÖNE ÇIKARTILDI
Yapılan araştırmalar sonucunda Elon Musk’ın sene başından bu yana Trump yanlısı içerikleri destekleyecek formda X platformunun algoritmasını değiştirdi. Yalnızca Temmuz ayından bu yana Musk’ın paylaşımlarının görüntülenme oranı yüzde 138, retweet sayının yüzde 238 ve beğeni sayısı yüzde 186 oranında artış sağladı. Bu paylaşımların birçok Trump yanlısı içeriklerden oluşuyor.
Araştırmacılar, bu bulguların Musk’ın hesabını orantısız bir biçimde tercih eden ve etkileşim avantajı sağlayan algoritmik bir değişimi işaret edebileceğini belirtti. Bu durum, Musk’ın X’in tarafsızlık savlarını sorguluyor. Musk, Twitter’ı satın aldıktan sonra 2022’de algoritmaları değiştirmek için bir takım kurmuştu.