‘Mülakat krizini’ çözecek karar: Puanlamalar gerekçesiz

Öğretmen ataması mülakatlarında yaşanan usulsüzlükler ve ve ortaya çıkan mağduriyetler öğretmen adayları tarafından sıklıkla protesto edilip kamuoyunun gündemine taşırken Türk Eğitim Sen mevzuyu yargıya taşımıştı.

Mahkeme Türk Eğitim Sen’in lehine sonuçlandı.

Türk Eğitim Sen avukatları tarafından farklı vilayetlerde uygulanan puanlama sistemlerinin adaletsiz olduğu gerekçesiyle açılan davada, Ankara 19. Yönetim Mahkemesi, yürütmeyi durdurma kararı aldı.

PUANLAMALAR GEREKÇESİZ

Mahkeme kararında, “eğitim bilimleri” kriteri üzerinden verilen “0” puanlar ve başka kriterlerdeki puanlamaların gerekçesizliğinin altı çizildi.

Mahkeme, her bir kriter için yapılan değerlendirmelerde komite üyelerinin tıpkı puanı vermelerinin, takdir yetkisinin objektif halde kullanılmadığını gösterdiğini belirterek, davacının başarısız sayılmasına dair sürecin hukuka muhalif olduğuna hükmetti.

Yürütmeyi durdurma kararında, davaya mevzu sürecin devamı halinde kelamlı imtihanda başarılı olan başka adayların atamasının yapılması ve muhtemel kadrosuzluk durumu halinde davacının çalışma hakkının zedelenebileceği, dava sonuçlanıncaya kadar sürecin uygulanmaya devam etmesinin ise telafisi güç ziyanlar doğurabileceği belirtildi.

Ankara 19. Yönetim Mahkemesi’nin yürütmeyi durdurma kararının münasebetinde şu tabirlere yer verildi:

“SOMUT BİR MÜNASEBET ORTAYA KONULMADI”

“Davacıya tüm imtihan kurulu üyeleri tarafından ‘eğitim bilimleri’ kriteri tarafından 0 puan verildiği üzere, ‘bir mevzuyu kavrayıp özetleme, söz yeteneği ve muhakeme gücü’ kriteri alt başlıkları altında yapılan öğretim sürecine ait değerlendirmelerde davacıya tam puan olan 5 puan verildiği, buna nazaran davacıya eğitim bilimleri kriteri istikametinden neden 0 verildiğine yönelik kıymetlendirme formunda bir açıklamada bulunulmadığı üzere, emsal kriterler istikametinden tam puan verilmesinin de somut bir münasebet ile ortaya konulamadığı, ayrıyeten davacıya sorulan 2025 ve 3034.soruların karşılıklarının da bulunmadığı görülmektedir.

“KOMİSYON ÜYELERİNİN BİREBİR PUANI VERMESİ OLAĞAN AKIŞA AYKIRI”

Bu durumda, “eğitim bilimleri” kriteri istikametinden 0 puan verilmesine ait somut bir münasebet ortaya konulmadan ve her bir kriter istikametinden yapılan değerlendirmede bütün komite üyeleri tarafından başka ayrı kıymetlendirme yapılmasına karşın bütün kriterler ve alt kriterler için komite üyelerinin birebir puanı takdir etmesinin hayatın olağan akışına muhalif olduğu, bu nedenle takdir yetkisinin objektif kullanılmadığı sonucuna varıldığından, davacının yapılan kelamlı imtihan sonucunda başarısız sayılması sürecine yaptığı itirazın reddine yönelik süreçte hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmaktadır.

Diğer yandan; davaya husus sürecin devamı halinde kelamlı imtihanda başarılı olan başka adayların atamasının yapılması ve mümkün kadrosuzluk durumu halinde davacının çalışma hakkının zedelenebileceği üzere konular gözetildiğinde, dava sonuçlanıncaya kadar sürecin uygulanmaya devam etmesi hâlinde telâfisi güç ziyanlar doğabileceği açıktır.

Açıklanan nedenlerle; hukuka karşıtlığı açık olan dava konusu sürecin; uygulanması hâlinde telâfisi güç ziyanlar doğabileceğinden 2577 Sayılı Kanun’un 27’nci unsuru uyarınca teminat alınmaksızın yürütülmesinin durdurulmasına, tebligatın tamamlanmasına, kararın bildirimini izleyen günden itibaren yedi (7) gün içinde Ankara Bölge Yönetim Mahkemesine itiraz yolu açık olmak üzere 05/02/2025 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir